باور هایی از جنس تو

باور هایی از جنس تو

و تو پایان ویرانی منی
باور هایی از جنس تو

باور هایی از جنس تو

و تو پایان ویرانی منی

محکوم شدیم به تقدیر تو...و خدافظ...چاره ایی جز اینم‌نیس

فک میکردم اختلاف رتبم باهاش زیاده

اما حالا ک عمیقا کارنامه سبزمو نگاه میکردم

متوجه شدم با یکی از مورد علاقه ترین رشته هام تو شریف ک فقط میخاستم شریف بخونم در حد چن نفر اختلاف دارم رشته ایی ک ...فقط چن نفر...

اگ عدالتی بود الان من اونجا بودم

جبرو اختیار و هرگز نفهمیدم

اما مدتیه دارم بهش فکر میکنم تقدیر رو هرگز باور نکردم

...اما لطفا وقتی قراره ب کسی چیزی و ندی جزو محاله براش لیاقتشو ندارو یا هر دلیلی لطفا ارزوشم نده باشه؟سر کارش نذار ،نذار ۱۷،۱۸،۱۹،۲۰ سالگی تباه کند،وقتی براش کنار نذاشتی علافشم نکن...

اگ من برا آرزو ها م بندگی نکردم توم براشون خدایی نکردی...

حالا میفهمم من باید شریف میبودم دلیلی برا نبودن نبود اما تو نخاستی...

من همیشه حواسم بوده تا جایی تورو وارد زندگیم کنم ک خودم از زندگیم شوت نشم، پس من همه تقصیر هارو نمیندازم گردن تواما سهم نبودن را باید بپذیری هرچند ک دیگر فرقی نمیکنه‌...نگو خیرت این بود ،ک از اول دبیرستان زار زدم و گفتم خیرت با دل من یکی باشه اگ میدونستی مال من نیس پس چرا دادیش چرا مث بقیه ارزوهام فکرشو ازم دور نکردی مثلا میخواستی با فکرش با تباه کردن زندگیم چی و بفهمم؟؟

چطور میشه؟؟من غیر حقمو نخاستم اما ی چیزی اگ آخرتی ک میگی هس اگ اون حرفا واقعیت داره پس اینو بدون از حقم از اون صندلی نمی گذرم حق من بود خدا خودتم خوب میدونی ...ی عمر همه حق منو گرفتن مگ من غیر حقمو میخاستم

این چن روز پذیرفته بودم ک رتبم برا پذیرش زیاد بوده چرا گذاشتی ببینم ؟؟میذاشتی ی عمر با خریتم برم میذاشتی ی عمرفک کنم من خنگ بودم مشکل ازعدالت تو نبوده من کم بودم برا اونجا ن عدالت تو ن،حداقل میذاشتی تو برا م بمونی

چطور تونستی؟؟یادت رفته چ روزایی نایلون و گونی کتاب میبردم دفتر ؟؟مث ی حمال خو میدونستی عدالتت زورش نمیرسه نمیدادی ، نمی دادی...

نا عدالتی ک برای دانشگاه  تهران شد نبخشیدم اما ازش گذر کردم

اما اینیکو ن میبخشم ن میگذرم ،اینجا متوقف میشم تا یادم بمونه از این یکی نمی گذرم ...

پایی برای گذر و رد شدن ازش ندارم...دانشگاه تهران ارزو و رویا برام نبود همون ۹۵ میتونستم برم اما موندم واسه چی؟؟هدف نبود برای اون عمر نذاشتم براش سلامتی ندادم هرچند سخت بود حق خوری حق خوریه...شریف و تهران هم نداره 

اما این یکی تمام منِ ،تمام سهم من از روزایی ک میتونستم زندگی کنم اما خودمو وقفش کردم و این شد تهش...

این رشته رو فقط شریفشو زدم ک اگ تهرانشو میزدم میاوردم البته نمی دونم عدالتت زورش میچربید یا نه اما من فقط شریفشومیخاستم می دونی ک چرا میخاستم... نخاستی نخاستی...من حق هیشکیو پایمال نکردم ب کسی بدی نکردم تا جایی ک تونستم هوای بنده هاتو داشتم بدون هیچ توقعی...اما تو حتی حاضر نشدی حق خودمو بهم بدی من ازت معجزه نخاستم من حق خودمو سهم خودمو میخواستم ک ندادی...هر کدوم این آدمهای کثیفت و لجنت ک نذاشتن من برسم محاله ببخشم هرچند اگ اون دنیا حقی برام بذاری ...اما یادت باشه من ب ۲۰سالگی برنمیگردم...

یادت نره ایوب نیستم ی ظرفیتی دارم اون از پارسال انتخاب رشته ک الکی مردود شدم و هیچی نگفتم و سکوت کردم و گفتم اینطور نمیمونه اما انگار...(چطور میشه چشماتو ببندی حق کس دیگه رو ب یکی بدی ک ن لیاقتشو داره ن فهمشو ن شعورشوها چطوری؟؟؟))))))در صورتی ک هیچ منطقی نمیپذیرفت اینم از امسال ک دقیقا بی عدالتی پارسال برام اتفاق افتاد و امشبم مال شریفوفهمیدم...

ببخشید یک نشدم تا برم شریف،هرچند یکم میشدم نمیذاشتی برم بازم مث آِبِ خوردن بهم نمیدادیش...لابد توقع داری بگم بدرک و  خداراشکر؟؟ن جانم میمانیم همین جا...

خو میدونستی نمیخوای مال من باشه ۹۵ میزدی پس گردنم ک برمو نمونم با خودم بازی نکنم...وقتی تو نخای نمیشه وقتی نخای نمیشه حتی اگ بدستشم بیارم ک آوردم دقیقا اما چون تو نخای نمیشه ...مثل امسال مثل ۹۶

 آدمهای حقیقی زندگیم چیزی نمیگم مث همیشه ،بذار فقط خودم بدونم ی عمره علافم...

پ.ن و دیگر اینجا اپ نمیشه...خدافظتون قرار نبود ولی دیگ قرار شد...

شاید جایی دگر بروم...کسایی هم ک ادرسی ازشون ندارم اگ دوس داشتن ادرس بذارن یا ایدی  ایمیل چیزی ک اگ خاستن جای بعدو آدرس بعدی 

 وبلاگمو  براشون بفرستم...

پ.ن همه میگن خوشب حالتو اینجا  قبول شدی ...همه خیلی غلط کردن وقتی از حق و لیاقت من خبر ندارن‌...

وقتی خبر ندارن تو چ بازی سر من دراوردی حتی اینجاییک میرم بهشت  برینت هم باشه بازم غلط کردن و بازم نه تورو ن ادمای لجنتو میبخشم

راستی تو اون دنیا ت از اینک خودتو نبخشیدم چطور حکم میدی؟؟ینی چطور خودتو مجازات میکنی؟ دادگاهی بشه قاضی خودتی و شکایت هم از خودتع...کاش اینجاحقمو نخوری یا نذاری بخورن...

پست آخر این وبلاگ به  نرسیدنت ختم شد یا بهترش به بی عدالتی برای نرسیدنت ختم شد هدفم...من برات هر کار کردم اما خدا نخاس ...دیگر از ۱۸،۱۹،۲۰سالگی با ارزش تر نداشتم از سلامتی مهم تر هم نداشتم...خیری ک با تباه کردن زندگیم و دلم تموم شد ارزونیت...اینم میدادی ب یکی ک حقش نبود واسه تو ک کاری نداره...کاش پا میشدی ک حق بیاد سرجاش بشینه...واسه من تا حرف ازدهنم نیومده فقط ی چیزی تو ذهنم خودم بوده چنان میزنی پس گردنم ومجازاتم میکنی ک ازپادر بیام اما برا بقیه هیچ کلا میزنی فاز بیخیالی سوزنت رو من گیر کرده فقط

یه عمرگفتم به خدا دل من هم معنی تو و عشق تو رو میفهمه اما نشنیدی...



نظرات 5 + ارسال نظر
mardomdar جمعه 30 شهریور 1397 ساعت 05:17 http://sport-fishing.blogsky.com/1397/06/30/post-970/

با سلام و ادب : وبلاگ خوبی دارید . خواهشمندم از وبلاگ اینجانب نیز بزرگواری و بازدید فرمایید و علاوه بر لینک فوق از دیگر صفحات موضوعی بدرد بخور نیز بازدید فرمایید

احسان جمعه 30 شهریور 1397 ساعت 21:03

سلام :))
خوبید؟
من یه خرده سرم شلوغ بود و یادم رفت خدایی
ولی قرار بود راجع به یه چیزی توصیح بدم، الانم دیدم که اون پستا رمزی شدن :|

+بگید چی میخوایید بدونید بهتون بگم

سلام ممنونم شما خوبید؟؟
پستا رمزی شدن البته اگ شما پسوردشو بخایید ایدی ایمیل بدید میفرستم براتون...
بیشتر در مورد درس خوندن این برام مهمه دانشگاه خب فرق داره دیگ و حالا جو استادو اینا
کلا چکار کنیم بچه خوبی باشیم؟؟:)

احسان جمعه 30 شهریور 1397 ساعت 23:23

مرسی :)
خب همینجا توضیح میدم.

+اول اینکه، من گفتم چندبار، بابا به خدا شریف اونی نیست که فکر میکنی.
اصلا اون شکلی نیست.
اونجا هم تقلب می کنن، اون جا هم الکی حفظ می کنن درسا رو پاس می کنن، اونجا هم استادای عوضی و بیسواد داره.
این حجم از خودخوری پیرت نکرده؟
دقیقا درسته که اره عمرت تلف شد و این حرفا.
چون من میگم به همه که اصلا پشت کنکوری نمونین.
چون کارشناسی هرررررجا بخونین تو ارشد میتونین یه جای خوووب دربیایین، اصلا میتونین تغییر رشته بدین برین تو رشته و دانشگاهی که واقعا دوست دارین.

الکی تباه نکن خودتو.
من خیلی خوشم از اینک اصرار داری تا به هدفت برسی، ولی وقتی نشد، نمیشه، به هررر دلیلی، این درست نیست که این همه خودتو پست کنی و از خودت اینقدر ناراحت باشی.
یه خرده منعطف تر رفتار کن وقتی به یه هدفی نمی رسی.
یه خرده هدفاتو منطقی تر تعیین کن و وقتی هم نرسیدی بهشون، خب بگو نشد دیگه، من تلاشمو کردم ولی نشد.
ایشالا تو ارشد!
ایشالا تو 4 سال کارشناسی اینقدر جبران می کنم که چشم خودم هم دربیاد!

+رشتت، مهندسی شیمی، اونم تو دانشگاه تبریز خیلیم خوبه.
مهندسی شیمی فققققط انتگرال گیری و حل معادله های دیفرانسیل خفنه که آدم کیییف می کنه اینا رو فقط نیگا کنه، چه برسه اینکه حل کنه!

شما به همین روندت ادامه بده، یعنی زیاد سعی کن به حاشیه کشیده نشی.
یعنی دوست پسر و اینا تو سالای اول جالب نیست. درگیر می کنه ذهن آدمو، مخصوصا اینکه تو یه شهر دیگه ای و دور از خانواده.
ولی اصلا و به هیچ وجه تک بعدی نمون.
فقط درس نخون.
سعی کن چه با پسرا چه با دخترا بتونی رابطه اجتماعی داشته باشی و مثلا تو انجمن علمی اسلامی چیزی حتما عضو شو.
حالا فک کنم رای گیری داره.
کلا سعی کن مهارتای اجتماعیتو قوی کنی.
مستقل زندگی کردن رو کم کم یاد بگیر.
اگه تونستی، یه خرده که گذشت از کارشناسی، مثلا 2 ترمینا که دستت اومده دانشگاه چطوریه و روی غلتک افتادی، بدنبال کار نیمه وقتی چیزی باش تا هم پول درآوردن رو یاد بگیری، هم اینکه مسئولیت پذیریت رو بیشتر کنی.

+نرم افزارای تخصصی رشتتو حتما لیست کن و کم کم تو طول کارشناسی یاد بگیر. به دردت می خورن.
چه تو پروژه، چه وقتی می خوای کار جدی تری بگیری.

+قبلا هم گفتم و خلاصه میگم:
هر کی برداشت خودشو از شرایط میکه. فلان استاد این طوریه و این شکلی. فلان درس این طوریه و می افتی و سخته و اینا.
اینا شاید تا حدی درست باشه ولی برا تو لزوما نباید صدق کنه.
تو شاید کنار بیای با فلان درس، تو شاید اوکی باشی تا اون استاد.
تو شاید زیاد درس بخونی و پشت سرت حرف بزنن فلانی خر خونه یا اینکه دختره و شده رنک 1 و ....
کاریت نباشه به اینا.
بشین، تصمیم بگیر و عملیش کن.
به همین راحتی.
ولی وقتی انجام دادی و نشد، مسئولیتشو به عهده بگیر ولی خود خوری نکن.
تو حاشیه اصلا نرو. خیلیا اولشو با قدرت شروع می کنن ولی کم کم میرن تو حاشیه و اصلا ناپدید میشن.

هدفاتو یه خرده دسته پایین تر بگیر، که راحتتر بتونی بهشون برسی و بعدش احساس رضایت کنی.
نه اینکه اونقدری بزرگ باشه که هیچوقت به هر دلیلی نتونی بهش برسی، بعدش فقط خودخوری کنی.

+یعد مثلا ممکنه یه درسای حفظی باشن، ممکنه از رو جزوه درس بده طرف نه کتاب و ...
تو درس حفظی رو حفظ کن، برا خودت روش حفظ کردن داشته باش.
اگه می تونی کتاب مرجع رو بخون چون استادا از اونا اکثرا سوال میدن، مخصوصا کتاب مرجعی که روش تاکید دارن. کلا باید بگردی پیدا کنی ببینی این استاد از کدوم کتاب سوال میده.

ولی اصرار نکنی که فقط کتاب بخونیه و جزوه رو ول کنی.
در هر صورت جزوه استاد رو توی اولویت بزار چون منبع امتحانی اونه و از یه کتاب حجیم هم هیچی نخونی ولی جزوه رو بخونی میتونی پاس بشی(وقتی که به هر دلیلی وقت نداشتی درس بخونی)

+برا هر درس باید سعی کنی سوال حل کنی. خیلی مهمه.
مخصوصا درسای محاسباتی یا پایه مثل ریاضی و اینا.
چون فقط در اون صورته که مفاهیم میره تو ذهنت.


+کلا صحبتم روی اینه که فقط و فقط درس نخون.
رو چند بُعدت کار کن چون دانشگاه بهترین فرصته برای همچین کارایی.
ورزش، درس، کار، روابط اجتماعی، از همه مهمتر خودشناسی.

اگه بازم در مورد چیزی میخوایین بگین توضیح بدم

حقیقتش چن بار کامنتتونو خوندم همشم اونجایی ک گفتید مهندسی شیمی انتگرالگیری و دیفرانسیلع:))ک واقعیت ی لبخند گنده از ته دل نصیبم شد...
و اینکع بعدترشم ممنونم ماشالا انقد کامل گفتیدمرسی از توضیحاتتون؛)
شریف:||میدونید بحث من شریف نیس ،اصن نمیدونم کلی ماجرا درگیر این شریف شده...بحثم سر عدالتس سر این دوسال عمره...این تباهی اینه ک حرصم میده و نابودم کرده ،نمی دونم اقای مهندس واقن نمیدونم ک تا کی قراره این عذاب با من باشه...این کمال پرستیه اصن روحو روانمو کشته
راستی الان اینجام ،امروز رفتم دانشگاهو دیدم خیلی بزرگ بود انقد ک گریم گرفته بود اصن وحشتناک بزرگ بود ب خدا ،مخصوصا دانشکده مهندسی شیمی ته ته شه:||خوب سرویس هس اصن دهن ادم سرویسه برای ایاب و ذهاب...
اره باید ی تجدید نظری رو هدف گذاریم انجام بدم...
این بحث دوس پسر رو اینا ن اهلش بودم و نه هستم کلهمم درکشم نمیکنم ک اصن وات د ِفاز؟؟
ولی روابط اجتماعیو موافقم در حد خودش و تعریف شده...
اینم ک درس نخونم،فقط،برنامم هس ،ولی چون همیشه تک بعدی بودم میدونم اولش اذیت میشم ولی خب واقن نمیخام صرفا درس باشه ،تو خود دانشگاه کلی امکانات ورزشی هس حتما عضوش میشم...
راستی در مورد اینک ترم بالایی یا بقیه حالا هرکی درباره استاد و جو دانشگاه اینا چی میگن و سعی کنم گوش ندم ب این حرفا ،تو اون یکی کامنتتون مال تیر ماه متذکر شده بودید...بعد چن روز پیش با ی دختریم اونم مهندسی مواد تبریز میخونه حرف میزدم کلا منفی نگر بود
اولا کلی دانشگاه ر و وحشتناک توصیف کرد بعد گفتم از دانشکده ما خبر داری؟ینی عاقای مهندس چیزی تو مایه جزیره ادم خوارها برا من توصیفش کرد
ک انقد سخت میگرن دانشکده تو ک همه تغییر رشته میدن یا اخراج میشن یا انصراف میدن خوشبی نانشم مشروط میشن
یا فلان استادتون ماکس نمرش ده میده:||واقعیت اولش گرخیدم بعد یاد حرف شماافتادم؛)و اندکی بعد اصن دیگ یادم نموند تا الان ...یا موارد دیگرو انقد وحشتناک گف ک اصن پی این فکر بودم برم دنبالش اولویت های بعد اینجارو اوردم درخواستشو بدم:||مث اصفهانو تهران... ولی توصیه شماروهمش تکرار میکردم ک اثرم کرد...
این شغل و کارم دوس دارم ولی نمیدونم چ کاری؟تنها چیزی ک بلدم تدریسه ...اکنم مسلما جایی مث اینجا انقد استاد خوبو کلی اموزشگاه داره ک نمیدونم بیان پیش دانشجو یا نه...
اهان راستی ،خو استادا اولش کلی منبع معرفی میکنن،از کجا بفهمم کدومش اصله و منبع اصلیه برا امتحان اینا،ترم بالایی ها هم اکثرا هرکی ی نظری میده دیگ...¿¿¿این برام سواله؟؟
اون دخترم میگف دانشکدتون همشون ب اصطلاح خودشون خرخانن:||میگف دانشکده مهندسی شیمی تو کل دانشگاه ب خرخانی معروفه و میگفتش جو رقابتش وحشتناکه:||امیدوارم رقابتشون از این چندشا نباشه‌...البته اینو از چن نفر دیگم شنیدم...
ولی بازم من بی توجهم:)تا خودم برم بفهمم
ولی از اینکه اومدید و نوشتید خیلی ممنونم؛)))حقیقتا هرگز تا اخر عمرم این کمک هارو فراموش نمیکنم...
ی سوال اگ دوس داشتید بگید شما کارشناسیم یونی تهران بودید؟؟
وی چیز دیگ مقالهisiواسه کارشناسی سخته؟؟
اخ این نرم افزار ،مهندسی شیمی خیلی نرم افزار داره ب نظرتون؟؟الان ترم اول ی برنامه نویسی کامپیوتر گذاشتن برامون...
و زبانم لعنتی خیلی مهمه...
اینک سوال حل کنم واسه درسای پایه و اینا من کلا مدل درس خوندنم این طوریه ،شایدم واسه همینه کنکورو باختم چون نمیتونستم عمومی بخونم دیگ سال ۹۵ درصد اختصا۳۰من:فیزیک ۸۷،ریاضی ۷۰ ،شیمی ۶۰
بعد عمومی ۲۰ درصد و حتی کمتر جز زبان فقط ک نزدیک ۷۰ شد...:||کارنامه ۹۵ مو هرکی میبینع واسه چن لحظه شوکه س اصن... ولی سوالم اینه منبع حل تمرینم همون منبع اصلی استاد باشه یا کتاب های جدا واسه تمارین هس؟؟
خیلی ضایس ک ترمکم؛)
کارشناسی امیدوارم مث کنکورم نشه ...

احسان شنبه 31 شهریور 1397 ساعت 22:04

:)))
خواهش می کنم

+شما نگران نباش بابت بی عدالتی، بی عدالتی رو نمیشه کاری کرد.
وقتی از این مملکت رفتین اونجا عدالتو تجربه بکن، اینجا نمیشه واقعا.

+خب چرا گریه آخه؟ خوبه که بزرگ باشه و دلباز :/

+هرکی برداشت خودشو داره، قبلا هم گفتم.
بعضیا هم صرفا برا ایجاد ارتباط میان این چرت و پرتا رو میگن.
من خودم همیشه سعی می کنم خوبی و بدی رو با هم بگم، یا اینکه بگم روحیه من اینطوری بود و دلیل این شکلی برداشتم هم به خاطر همینه، حالا خودت تصمیم بگیر و اینا.

همه جا رقابت هست.
کجا رو دیدین نباشه ؟ ://
خواهش می کنم وظیفه ست.. بله من کارشناسیم هم دانشگاه تهران بودم.

+به نظرم شما تا ترم 6 تمرکز روی درس بکنید، بعدش که بحث پایان نامه اومد وسط به بحث مقاله و اینا هم میرسین.
بگم هم که نه، اصلا سخت نیست.
هر کی از جاش بلند شده مقاله داده.
فقطططط سعی کنین یه استاد با سواد و خفن و کسی که کمک می کنه رو شناسایی کنین که بعدا بتونین باهاش پایان نامه بردارین.
+والا نمی دونم زیاده یا نه، ولی داره در هر صورت.
همه رشته ها برنامه نویسی رو دارن، فقط میم شیمی نیست.

+در مورد سوال و حل تمرین و اینا، به نظرم بهتره نگاه کنین به استاد و از سال بالایی بپرسین این استاد از کجا سوال میده یا سوالا رو از اونا بگیرید.

+اره درصداتون خیلی خوب بود.
من ورودی 92 مواد تهران، ریاضیم 33، فیزیک 44، شیمی 56 و عمومیا میانگین 70 بود.

+چه ضایعی آخه؟؟ شما الان خیییلی راحتتر درسا رو می فهمید.
به نکات مثبت هم نگاه کنید خو.
و اینکه چرا فکر می کنید کارشناسی مثل کنکور میشه؟؟؟؟ :/
مگه کارشناسی مثل کنکور توی 4 ساعته؟؟
توی 4 ساله!
اصلا مثل کنکور نیست، از من بشنوید.

بله اون بی عدالتی همیشه هس و خاهد بود...لعنتی پایستگی داره...
از اون بزرگای بی خوده:||
بلع موافقم ،و معتقدم حدود حریم همیشه رعایت بشه دختر پسرم نداره...


اره والا رقابت است مسلما شریف جانم بدترع:)ولی خدایی مث اینک بد مشهوره ب سخت گیری...

پس ترم ۶...البت فلنم نمی دونم هنوز خستگی کنکور باهامه...سختیشم فک کنم اونم بستگی ب خود فرد و سواد و پشتکار داشت باش...
اره حتما ی استاد خفن پیدا کنم کاش تبریزی نباشه اونیکه خیلیییی خفنه
+اخ سال بالایی تو حسرتش موندم پیدا نکردم هنوز ،اصن اقای مهندس جوش مث دانشگاه تهران نیس ک گرم باشه البت فلن نمی دونم من هربار اومدم دانشگاه شما با اینک مال اون دانشگاه نبودم همیشه ب هرکی رسیدم با گرمی جواب سوالامو دادن همین نمونش مرداد ک اومدم یا قبلا ها ،یا نمونع بارزشش خود شما...نمی دونم امیدوارم اشتباه فک کرده باشم
+هیع درصدام...ماشالا ب عمومی هاتون یاشاسین عمومیمن اینو میزدم تک رقمی میشدم دیگ
++کمال پرست جماعت جونش بالا میاد نکات مثبتم ببینه
اوهوم تو ۴ساله ؛))
بازم ممنونم از کمک ها و راهنمایی تون
ایشالا پایان نامه۲۰:)

احسان شنبه 31 شهریور 1397 ساعت 22:07

و اینکه به سلامتی ایشالا درس بخونید و لذت ببرین از دوران خوابگاه و دانشگاه و از هر جهت رشد بکنید :)))

ممنونم ؛))
چ لذتی:|||
شمام موفق تر و تر تر باشین:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد