باور هایی از جنس تو

باور هایی از جنس تو

و تو پایان ویرانی منی
باور هایی از جنس تو

باور هایی از جنس تو

و تو پایان ویرانی منی

help meجون مادرتون

عاغا من میدانم چن تا خاننده خاموش دارم ک شریف و تهران درس میخونید

عاجزانه خاهش دارم روشن شید سوال دارم بقیه دوستانم اطلاعاتی دارید دریغش نکنید ازم برام مهمه خیلی از چیزی ک فک میکنید

۱-ماجرای تغییر رشته در دانشگاه تهران چطوره

مثلا من شیمی کاربردی بخونم با چ شرایطی امکان تغییر ب مهندسی شیمی هس ببینید مثال زدم اصن شدنیه چون من با اون شرایطی ک دیدم کپ کردم،و اینک تغییر رشته در کدوم یکی از یونی های تهران اسون تره؟؟؟این خخخ مهمه،دوستان امیرکبیری میگن اونجا خخ سخته

۲-من فرضا برم علوم پایه بخون م ارشد تغییر رشته بدم اوضا چطوره؟؟واس مهندسی

۳-اوضاع اپلای و رفتن؟؟؟بینید من هدفم رفتنه هر روز دارم مملکتو با دم دستگاه  بالا میارم،لطفا اطلاعات اپلای ابرودم نگسد ازبهرم فارغ از اونا تجارب خودتونون دوستان و اینا

۴-مهندسی متالوژی ،خو برا ارشد تغیر رشته به چه رشته هایی نزدیک تره؟؟

۵-شیمی محض با کاربردی فرقش چیه ،لطفا تعاریف سایت هارا نگید

۶-رشته های دارای تعهد مث ر جایی ؟؟برای اموزش و پروش؟نظرتون با اوصاف براینک من ادم رفتنم ن ماندن

۸سال تعهد خدمت فقط داره ..و اینک مهندسی هاش ها

۷-در‌مورد مهندسی صنایع شیمی هوافضا برق پزشکی نظر بدید و مهم تر اوضاه اپلای و اینا و دروسش ک مثلا پایه ریاضیاتش دیفرانسیل طوره یا گسسته طور حتی جزیی

وجدانا بگید این جا کنکوریش زیاده تو‌وبم ب درد دوستای دیگمم میخوره




نظرات 14 + ارسال نظر
احسان پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 ساعت 17:29

من ارشد مهندسی متالورژی تهران می خونم.
در مورد تغییر گرایش تو ارشد، زیاد اطلاع ندارم. فقط میدونم یه سری رشته ها شناورند و هر کی می تونه کنکور اونا رو بده.
ولی فک کنم، تحت یه شرایطی بشه یه رشته مهندسی دیگه رو کنورش رو داد.
+در مورد تغییر رشته تو کارشناسی، چیزی که من شنیدم باید ۲ ترم اول معدل بالای ۱۷ بیاری.
یه سریام بودن با تراز یا رتبه کنکورشون تغییر رشته دادن.
ولی فک کنم در هر صورت باید ۲ ترم اول رو بخونید بعد بتونید برا تغییر رشته اقدام کنید.
اونم باید بررسی بشه و این حرفا.

مرسی از مشارکت:)
متالوژی چطوره درسا؟؟دروس پایش؟؟
واینک باحاله:)؟؟امواج یکم ناحظه درموردش
ها هیچ اینو گفتید خبر ندارید در مورد ارشد
بعد این ماجرای تغییر رشته اقای مهندس من شرایطو خوندم جدا از معدل گفت بود تراز و رتب کمتر از اخرین نفر قبولی نباشه:|خو من اگ کمتر نبود میگرف دیگ:(
و اینک سخت گیری چطوره؟؟:||درباره تغییر رشته؟؟
و بازم درباره متالوژی لطفا:||
معذرت سوالا زیادع:||

احسان پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 ساعت 18:26

تا آخر ترم ۲ معمولا درسایی رو که همه رشته های فنی پاس می کنن، می خونین.
مثل فیزیک ۱، ۲ ، ریاضی ۱,۲ معادلات، درسای عمومی و ....
زیاد تو خوده رشته نمی رید.
ما که تو ۲ ترم کلا ۴ واحد مربوط به رشتمون پاس کردیم: علم مواد و استاتیک.
اتفاقااین ۲ ترم از مهمترین ترم هاست. هرکی معدل بالا بیاره برد داده.
بعد از ترم ۳ به بعد کم کم درسای تخصصی شروع میشه.
من ۴ تا درس تخصصی داشتم ترم ۳.
درسای تخصصی اوایل ماهیت محاسباتی دارن و کمتر حفظین، ولی هرچی میری بالاتر، بیشتر ماهیت حفظی پیدا می کنن.
حالا بسته به اینکه با کدوم استاد برداری هم متفاوت میشه قضیه.
+در مورد خود رشته بگم، کلا میشه گفت شناخت رفتاره مواده.
مثلا اینکه یه ماده رو بکشیم، چه اتفاقی تو میوفته و مکانیزم تغغیر شکل چیه. اینا ساده ترین چیزایی که آمورزش داده میشن.
بعد برا همین خواص فیزیکی و مکانیکی مواد هم بررسی میشه تا ببینیم وقتی تغییر شکل ماکروسکوپیک رخ میده، چه اتفاقاتی توی ریزساختار ماده میوفته.
ترمودینامیک مواد هم به صورت خیلی مفصل بررسی میشه.
اینکه یه فرآیند امکان پذیره یا نه، خیلی پیشرفته تر از چیزی که تو شیمی دبیرستان خوندیم بررسی میشه.
سینتیک مواد، یعنی نرخ انجام واکنش ها چطوریه و اونا هم با یه سری معادلات دیفرانسیلی بررسی میشه.
++بعد حالا برا دیدن اینکه فرضا ماده رو حرارت میدیم چه اتفاقاتی می افته، ترمودینامیک به ما میگه مثلا واکنش ایکس اتفاق میوفته. برا بررسی این، از یکسری آنالیز ها استفاده میشه، مثل پراش سنج پرتپ ایکس، میکروسکوپ نوری و الکترونی، و یا آنالیز حرارتی.
+++هر چی هم به ترمای آخر میرسیم، واحدا جنبه ی حفظیشون بیشتر میشه.
+ به نظرم راحت هم میشه اپلای کرد. خیلیا از بچه ها رو میبینم که دارن کاراشو می کنن یا اپلای کردن رفتن.
++اگه سخت گیری استادا منظورتون باشه که، من میگم سخت گیری فقط تو ذهن بچه هاست. برداشت هر دانشجو از درس و استاد فرق می کنه. اهمیت ندین بهش.
اگه در مورد تغییر رشت باشه، والا نمی دونم. ولی بچه هایی بودن که ۲ ترم اول معدل بالا ۱۸ آوردن، یکیشون رفت عمران، یکیشون رفت مکانیک.
اون چیزی که شما خوندین، برا کسیه که معدلش بالا نیست. فرضا دراومده طرف، معدلشم بالا نیست، ولی میتونه تغییر رشته بده بره مهندسی شیمی مثلا. از بالا به پایین میشه یعنی.
که البته من به هیچ وجه مکانیک رو توصیه نمی کنم.اکثرا ناراضین کسایی که رفتن. همین دوستم که رفت مکانیک، می گفت اصلا اون چیزی که فکر می کردم نبود:/
+رشته های اقتصاد و مدیریت و ... رو هم تو گوشه چشمتون در نظر بگیرید.
از بچه ها کسایی بودن که مکانیک رو به زور تموم کردن ارشد مگکنکور مدیریت و اقتصاد و MBA دادن.
+بازم اگه سوالی هست در خدمتم.

واقن ممنونم...
اقای مهندس اینک‌گتید جنب حفظی یکم‌ترسیدم:|ولی سایر تعاریف دقیقا تو‌علاقمه ...ولی حفظی:||من الان همه بدبختیام سر عمومی بود کلا حفظی له ام:|||ینی دیگ‌محاسبات زیاد نداره جدا از دو‌ترم اول؟؟؟
و اینک درباره اون تغییر رشته ،خدایی؟؟ینی شرط معدل کافیه؟؟
چون این رتب راس باش ک هیچ...
مدیریت؟؟؟واقعیتش هیچ‌علاقه ایی ندارم
اره درباره مکانیک نظرات بالا پایینه


مسلما سوال هس:)ومچکرم از کمکتون


فقط این جنب حفظی یکم دقیق تر لطفا؟؟؟

احسان پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 ساعت 18:29

یه رشته ای هم هست به نام علوم مهندسی فک کنم.
اینا اول درسای پایه رو پاس می کنن، بعد از سال سوم مثلا، دقیق نمی دونم، تغییر رشته میدن به مکانیک یا برق یا چیزای دیگه.
اینم ما بعدا فهمیدیم.
البته بیشتر تحقیق کنین در رابطش.
فک کنم دانشگاه تهران یه دوره آشنایی با رشته و دانشگاه میزاره همین روزا.
پیگیرش باشین.

و‌علوم مهندسی:||متاسفانه نمیارمش این همه سهمیه و اینا بهم نمیرسه ...
اره پارسال همون همایشی ک شما فرمودید رو رفتم اتفاقا اونجا درباره علوم مهندسی با یکی از اساتید خود رشته خیلی حرف زدیم و با یکی از دانشجو هاش...اره ب نظرم خوبه چون ونجا رسما با رشته ها اشنا شدی و بهتر میشه مسیر رو انتخاب کرد ولی خب متاسفانه سهم من نمیشه..
اره همایشو پیگیرم البت نمی دونم دقیق برسم بهش چون تو هفت اینده حتما میرم تهران حالا نمی دونم میشه برسم یا نه:||ولی امیدوارم روز ای دیگم دانشگاه تهران در دسترس باش

احسان پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 ساعت 18:42

یه چیزی هم یادم رفت بگم اینه که، گستردگی مواد خیلی زیاده مخصوصا وقتی بخوای پروژه انجام بدی.
میتونی شبیه سازی بکنی، میتونی بری سمت نانومواد و اونا رو سنتز بکنی، میتونی بری سمت جنبه های مکانیکی مواد مثل استحکام کششی فشاری و بررسی اینا، یا خوردگی، یا بهینه سازی پنل های خورشیدی، کوانتوم دات ها، ساخت باتری، مهندسی بافت، ساخت قطعات الکترونیکی مثل ترانزیستور، پلیمرهای هادی و ...
البته دانشکده مواد تهران با یه سرعت کم داره میره به سمت این مواد جدید.
شریف کلا اساتیدی که رو این موضوعات جدید کار می کنن بیشتره.
+در مورد مقایسه شریف و تهران هم بگم، اکثرا کسایی که رفتن شریف ناراضی ان. الان اکثر رتبه های یه رقمی و دورقمی کنکور ارشد مواد، میان تهران به جا شریف.
تو کارشناسی هم به نظرم بهتر باشه تهران، آدم کمتر اذیت میشه، البته با توجه به روحیه هر فردی ممکنه فرق کنه این قضیه.

اقای مهندس این تعاریف دقیقا تو‌خط علاقه منه،ولی متاسفانه نگران بخش حفظیاتم:|||و‌اینک شما خودتون نظرتون درباره مواد چیه؟؟
شریف:(()))مال ما ک‌نمیشه:))خو‌علم و‌صنعت چطور؟؟؟و‌این مسیر مواد شبیه پلیمر نی؟؟چون پلیمرم این طوری ه حالا با یکم تفاوت
اره نظرات درباره شریف و‌تهران سینوسیه:)
و‌ب قول شما بستگی ب علاقه داره

احسان پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 ساعت 19:27

خواهش می کنم.
ببینید فرق داره از استاد به یه استاد دیگه.
بعضیا درس رو حفظی طور میدن، بعضیا نه، رو فرمول و محاسبات و تحلیل تکیه می کنن.
+تا اونجایی که من یادم میاد، از ترم ۶ به اینور کارمون شده بود جزوه نوشتن و ... یعنی میشه گفت درسای فرمولی خیلی کمتر شد.
حتی تو درسای محاسباتی باید فرمولا رو حفظ می کردیم گاها :|
البته بگم جنبه تحلیلی بودن رو داشتنا، ولی مثل قبلش محاسباتی نبود.
مثلا یه سری چیزا رو باید حفظ می کردی، بعد سرجلسه سوال مفهومی میداد باید تحلیل می کردی و جواب میدادی.
ولی می دیدم اون اخرا کسایی که حفظیاتشون بهتر بود معدلاشون بیشتر شد.
+اره خوب دوستام تغییر رشته دادن، مثلا طرف رتبه ۲۰۰۰ منطقه ۱ ورودی ۹۲ بود، ۲ ترم اول بالا ۱۸ آورد، تغییر رشته داد به مکانیک.
++بازم میگم را کسی که هدف داشته باشه حفظی محاسباتی و ... فرقی نمی کنه.
+مدیریت و .. از اون جهت گفتم که کار براش بهتر و راحتتر گیر میاد، البته اگه بخوایید بمونید.

اره جدا از استاد منظورماینه دروس مواد از ترم ۶ب بعد خود درسا و‌واحدا ب سمت حفظی میره دیگ:(همون دیگ حفظیات توانایی میخاد ک‌من نابودم:|
این تغییر رشته تگ رتب لحاظ نشه امیدوار شدم ...البت کسب اون معدلم خودش فرهاد و‌بیستونو میطلبد:()
مدیریت اره کارش خوبه ولی ن علاقه دارم‌و‌ن‌هدف موندن....

احسان پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 ساعت 19:34

والا برا اپلای کردن رشته خوبیه. رلحت میشه رفت اون ور.
نظر شخصی رو بهتره نگم در مورد مواد، خودتون باید بیایید و تجربه کنین تا ببینین اونی هست که میخوایین یا نه، که خب سخته!
+جو علم و صنعت یه جوریه تا اونجایی که شنیدم. ولی دقیقش رو اطلاع ندارم. فک کنم یه خرده بی در و پیکر باشه.
++چرا مواد همه چی رو شامل میشه.
ولی تو پلیمر خیلی تخصصی در مورد پلیمرها، خواص فیزیکی و شیمیایی و ساختشون و ... بحث میشه. اما تو مواد در مورد همه ی مواد، فلزات، کامپوزیت ها، سرامیک ها، پلیمر به صورت کلی صحبت میشه.

خدا بگم‌این مملکتو چیکار کنه ک ی جهنمی درس کردن ک فقطدنبال فراری ازش ...لعنت بهش
اره اپلای برام مهمه واقن...
اره خب نظرات متفاوته درباره رشته‌اینا متفاوته ...
تهرانیا کلا ی نظر درباره علم‌وصنعت دارن:+)پارسالم تو همایش دوستانتون در تهران همش فش میدادن ب علم و صنعت:))ی ابای مهندسی ک رسما با خاک‌یکسانش کرد:))
اره میگن‌پلیمر کلی نگره مثلا در ساخت برد و اینام دخالت داره...والا این طور ک شما گفتید من خوشم‌اومد‌جز حفظیش:||||

احسان پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 ساعت 19:39

نه بابا سخت نیست معدل بالای ۱۷ شدن.
فقط کافیه از همون اول بدونید قرار چیکار کنید، چی بخونید، کدوم کتاب و ... حل میشه.
من ترم اول گیج شده بودن، اوردم ۱۶.۷۹ولی ترم فهمیدم باید چیکار کنم معدلم شد ۱۸.۲۳.
اصلا سخت نیست. همین معدل رو هم تقریبا هر ترم تکرار کردم نهایتا معدل کارشناسیم شد ۱۸. ولی یه خرده با قضیه حفظی به مشکل خرده بودم اون آخرا چون جزوه رو باید حفظ می کردم معدلم کشید پایین.

تو تهران سخت نیس؟؟؟من ک ذاتا درس خانم اره واقن این ک بلد باشی چ کنی مهمه مخصوصا دانشگاع با دبیرستان نحوه خوندنش فرق داره اینارو باید لحاظ کرد ولی واقن چطور باید خوند؟؟؟
ماشالا بهتون...در طول ترم خوندید یا مث بعضی از دوستان شبای ناب امتحان:)
وایی حفظی همین منم میترسم ازش

احسان پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 ساعت 20:21

تهران نسبت به شریف حداقل خیلی راحتتره درس خوندن.
رقابت کمتره توش، کارای دیگه، تفریح و .... هم میشه کرد.
+اره فرق می کنه دانشگاه با دبیرستان. حالا اونم یه بحث دیگست که فعلا مهم نیست. اول شما انتخاب رشته کنید بعد وارد دانشگاه شدید در مورد اونم میشه حرف زد.
ممنون:)
تا اخر ترم ۵ طول ترم خوندم، بعدش شدم شب امتحانی.
اگه تو دبیرستان خوب می خوندید، تو دانشگاه هم خوب می خونید.
++البته بعضیام بودن حفظیاتشون اصلا خوب نبوده ولی یه سری لم یاد گرفتن و تونستن از همون درسای حفظی نمره های خیلی خوب هم بیارن.
حالا بسته به فرده باز و اینکه تو هر رشته ای کم وبیش هست حفظی. همه رشته ها دیگه درسای عمومی رو دارن حداقل که حفظین.

ولی بازم‌سخته:((حالا انکار من قبول شدم‌مشکل همینه:|| :)
والا دبیرستان بچ درس خان بودیم کلا از اول اابتدایی مشغول خاندنم اینم شد مزدم:(هیع....
این لمه دست ادم بیاد ۹۹درصد تمومه کار...
بله فلن موقه اینا نی:)
اون عمومی ها ک هیچ‌ولی خود رشته ادم حفظی طورباش سخته...
شب امتحانی بودن واقت ترسناک تجربشو متاسفانه بارها داشتم:||حالا دانشگاه بدتر ه...
اره دانشگاه تهران جوش گرم تره ،ولی بدبختی جو‌شریف بیشتر ب من میخورد
البته پرودگارا ب این منظور نیس ک تهرانم نرم:||
این پروسه انتخاب رشته وحشتناک تر از خود کنکوره:|خدایی

احسان پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 ساعت 20:44

ایشالا که یه تصمیم خوب میگیرید و یه رشته خوب درمیایید و بعدا هم راحت بتونید اپلای کنید.
اینجاش سخته ولی کار اصلی بعد دانشگاه رفتن تازه شروع میشه.
+سوالی باشه بازم در خدمتم.
موفق باشید

امیدوارم....
واقن از وقتی ک گذاشتید بی نهایت ممنونم خیلی بهم کمک کرد واقن ممنونم اجرتون با خداوند...
بله دانشگاه استارته و‌ایشالا خوب پیش بره‌‌‌
++همایش تهران برگزار شده:((

دخترت پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 ساعت 21:19

پریسا من نمیدونم رشته ت چند شده. اما یه چیزی که واضحه اینه که تموم رشته های شریف رو باید بزنی. همشون رو. ببین مثلا یه رشته مثل شیمی شاید نشه ازش تغییر رشته داد ولی پیچیدگی لازم برای ارضای مغزت رو داره و اپلای کردن باش عالیه‌. کلا تو الان از رسته ها چیزی نمیدونی. بهترین کار اینه که یه رشته تو شریف بخونی حتی اگه نشه تغییرش داد باهاش اپلا کنی. اونور بعد از یه مدتی میتونی تو زمینه ی دلخواهت فعالیت کنی. حتی همینور میتونی چند رشته ای بشی. مرتبط با رشته ات فعالیت کنی.
تغییر رشته هم در کل کار آسونیه فکر میکنم با معدل خوب بعد از ۳۰ واحد با موافقت مدیرگروه رشته ی مبدا و مقصد تغییر رشته داد. مثلا من یکیو میشناسم که از ریاضی شریف تغییر رشته داده بود واسه برق.
بعد یه چیزی. توی اینستا میتونی دانشجوهای شریف رو پیدا کنی و ازشون سوالاتو بپرسی. من بعد کنکورم دقیقا این کارو کردم. از دانشجو های دانشگاه تهران سوال میپرسیدم. اتفاقا اوناهام مشتاق بودن واسه راهنمایی.

دخترم میزنم‌ولی واقعیت شریف زود پر میشه ابیاری داشت باش اونم فرط پر میشه ینی فیزیکش پارسال ب زور پونصد گرف ک‌من انچنان اوضا خوبی ندارم...
وگرنه من میزنم حتی اون شیمی ولی واقعیت نمیگیره ؛((ک حقیقت فوق تلخیه...
نمی دونم این تغییر رشته مثلا برادر یکی از دوستام امیرکبیره میگ اونجا سخته ولی کامنت های اقا احسان رو‌اگ‌خوندی ایشونم گفتن ،ک ب نسب راحت تره...
والا اینستا ندارم بازم از تو‌ممنونم:)اگ‌توم اطلاعاتی داشتی حتما بهم بگو ...دمت داغ و‌گرم:)

احسان پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 ساعت 21:25

خواهش می کنم.
عه جدی؟
اره برگزار شده. قبلنا به این زودیا برگزار نمیشد!
حالا برا دانشگاه های دیگه رو حواستون باشه
+موفق باشید

اره پارسال بعد جواب بود...پیشدستی کردن دوستانتون:)
میگم خارج‌از همایش برم جواابمو میدن؟؟؟
واقن از کمکتون ممنونم:)مجدد

احسان پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 ساعت 21:46

:)))
اره جواب میدن
برید تو دانشکده ها، دانشجوها هستن. ازشون سوالاتتون رو بپرسید. سال پیش یادمه اومده بودن چند نفر سوال می پرسیدن.
خواهش می کنم :))

خو خوبه:))مزاحم یونیتون میشیم:)
حالا شریف پارسال نمیذاشتن برم تو ،انگارانتحاری میزدم:|

احسان جمعه 12 مرداد 1397 ساعت 01:20

:)))
تشریف بیارین
ایشالا که راحت میایین تو
شریف کلا اون جوریه :))

:))))
مزاحم میشم:))
شریف

پرفسور خسته جمعه 12 مرداد 1397 ساعت 06:14 http://porfossor.blogsky.com

من کنکور مهندسی شیمی دادم یعنی همین رشته‌ی خودم. بذار ببینم چه خاکی تو سرم باید بریزم و کدوم دانشگاه قبول می‌شم بعد راهنمایی‌تون می‌کنم.

ایشالا ک بهترین جا قبولید :)
مهندسی شیمی هم دوس دارم میزنم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد